Bliv en kunde begejstring-Guru!

En ting alle vellykkede små virksomhedsejere har til fælles er den viden, at deres forretning er baseret på entusiastiske kunder. Trods deres multi-tasking titler af bogholder, tjenesteudbyderen og salgs-manager er deres vigtigste titel kunde-entusiasme Guru.
Dit spørgsmål er uden tvivl, hvordan kan jeg finde tid i min utroligt over indlæste tidsplan til at blive en kunde-entusiasme guru? Følgende er et par hurtige skridt du kan tage for at fokusere på din kunde i alt, hvad du gør:
1. evaluere din kundebase. Hvem er din bedste kunder og hvorfor? Hvilke ligheder deler de? Hvad er deres basale behov og hvordan løser du dem? Dette trin er vigtigt, fordi alle andre opgaver vedrører din vision af disse top gæster.
2. holde kunden i tankerne. Før indlede nye processer Spørg dig selv, hvordan det vil gavne din ideelle kunder. Uanset om du gennemfører et nyt regnskabssystem eller leje hjælp, holde din kundes behov i tankerne. Altid forberede dine kunder for eventuelle ændringer, så de ved hvad de kan forvente.
3. skabe systemer, der fastholder kundekontakt. Bruge automatiserede e-mail-noter til at holde kontakten med din kunde.
4. kommunikere selv nÃ¥r du ikke har noget at sælge. Dette betyder ikke tage op din kunde begrænset tid til at ‘skyde brisen’, men det betyder–tage tid til at genkende din kunde. Nogle nemme mÃ¥der at gøre dette er at sende et notat af tillykke nÃ¥r din kunde er fremhævet i den lokale presse, fremmes, eller nÃ¥r et jubilæum (enten personlige eller faglige). Andre ikke-salg kommunikation idéer omfatter sende en artikel af interesse eller tilbyde billetter til sportslige begivenhed, show eller film, der jo ville interessere din kunde.
5. Bed om feedback og følge op. Spørg dine kunder (enten gennem en undersøgelse, en forespørgsel via e-mail eller ved et telefonopkald) hvordan du kan fortsætte med at tjene dem–endnu bedre. Derefter følge op. NÃ¥r du følge op og udvikle metoder til at tjene dine kunder bedre baseret pÃ¥ deres input, bliver de entusiastiske tilhængere af dig og din virksomhed!
6. fremme tillid. Hvis du ikke kender svaret, ikke foregive at. Hvis du ikke kan levere, hvad de leder efter, sige ikke, du kan. Introducere din kunde til en person, der kan løse deres problem – og du vil have en entusiastisk kunde for livet.
7. være konsekvent. Dine kunder kan godt lide at vide, hvad de kan forvente fra dig og din virksomhed. Konsistens er så simpelt som altid besvare telefonen på samme måde, ved hjælp af den samme tag-linje i alle dine reklamemateriale og vigtigst, leverer samme fremragende service og produkt hver gang dine kunder ansætte dig.
8. være let at arbejde med. Ikke gøre dine gæster hoppe gennem tøndebånd at få, hvad de har brug for fra dig og din virksomhed. Gør det nemt for kunderne at gentagne gange købe fra dig – enten ved at tilføje en særlig on-line planlægning side for gentagne kunder på din hjemmeside, eller ved at give dem med et særligt Adgangsnummer til at bestille dine varer. Hvis dine kunder kan købe fra dig igen og igen uden en besvær, vil de.
9. Opret et kunde-entusiasme træningsprogram for nogen, der interagerer med kunder. Som du vokse, vil du ansætte andre folk hjælpe dig med rutine opgaver, såsom planlægning, svare telefoner, tjenesteydelser eller gensende til e-mail. Undervise disse vigtige teammedlemmer præcis hvordan du forventer dem til at interagere med dine kunder. Ikke glemme, at disse teammedlemmer er dine kunder også – behandle dem på den måde.
Forudsat du tage tid og disciplin nødvendigt at gennemføre dem, vil disse skridt få dig på vej til at være en kunde-entusiasme guru på ingen tid!